REKLAMAČNÝ
PORIADOK
Článok I
Prevencia
-
Odst.1: Pri výbere tovaru je nutné, aby zvolený druh a veľkosť presne
odpovedali potrebám zákazníka. Zákazník pred zakúpením výrobku vezme v úvahu
účel použitia, vyhotovenie, materiálové zloženie a spôsob ošetrovania
tovaru. Iba tovar dobre zvolený z funkčného, sortimentného a veľkostného
hľadiska je predpokladom naplnenia úžitkového účelu tovaru.
-
Odst.2: Po celú dobu užívania zakúpeného tovaru je nutné, aby zákazník
venoval dostatočnú pozornosť základným pravidlám užívania tohto tovaru.
Najmä je nutné zvážiť všetky faktory nepriaznivo ovplyvňujúce plnú funkčnosť
a životnosť výrobku, ako napr.: nadmernú intenzitu užívania výrobku,
užívanie výrobku k nevhodnému účelu.
-
Odst.3: Ďalšou nutnou podmienkou pre zachovanie dobrého stavu tovaru a
jeho funkčnosti je jeho pravidelná údržba. Je potrebné si uvedomiť, že
nesprávna alebo nedostatočná údržba tovaru podstatne skracuje jeho plnú
funkčnosť a životnosť. Spoločnosť poskytuje svojim zákazníkom
prostredníctvom Záručného listu a ďaľších informačných materiálov dostatočné
množstvo informácií potrebných k správnej starostlivosti o všetky druhy
predávaného tovaru.
-
Odst.4:
K zaisteniu riadnej starostlivosti a údržby
slúžia rôzne prípravky a čistiace prostriedky.
Článok II
Základné podmienky reklamácie
-
Odst.1: Pokiaľ sa u zakúpeného tovaru v záručnej dobe vyskytne vada, má
zákazník právo túto vadu reklamovať.
-
Odst.2: Vadou sa rozumie zmena (vlastností) tovaru, ktorej príčinou je
použitie nevhodného alebo nekvalitného materiálu, nedodržanie technológie
alebo nevhodná technológia, poprípade nevhodné konštrukčné riešenie.
-
Odst.3: Za vadu nie je možné považovať zmenu (vlastností) tovaru, ktorá
vznikla v priebehu záručnej doby v dôsledku opotrebenia, nesprávneho
používania, nedostatočnej alebo nevhodnej údržby, v dôsledku prirodzených
zmien materiálov z ktorých je tovar vyrobený, v dôsledku akéhokoľvek
poškodenia užívateľom či treťou osobou alebo iného nesprávneho zásahu.
-
Odst.4: Pokiaľ zákazník uplatní právo zo zodpovednosti za vady predaného
tovaru riadnym spôsobom, je vedúci predajne alebo iný ním poverený
zamestnanec povinný o reklamácii rozhodnúť ihneď, v zložitejších prípadoch v
lehote do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa však nezapočítava doba,
potrebná k odbornému posúdeniu vady.
-
Odst.5: Reklamácia sa považuje za riadne uplatnenú, pokiaľ je reklamovaný
tovar kompletný a reklamácii nebránia obecné zásady hygieny. Zákazník je
povinný predložiť reklamovaný tovar vyčistený, zbavený všetkých nečistôt a
hygienicky nezávadný. Spoločnosť je oprávnená odmietnuť prevziať k
reklamačnému konaniu tovar, ktorý nebude spĺňať vyššie uvedené zásady
obecnej hygieny (Vyhláška 91/1984 Sb., o opatreniach proti prenosným
chorobám).
-
Odst.6: Reklamácia vrátane odstránenia vady bude vybavená bez zbytočného
odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia. Vedúci predajne alebo im
poverený pracovník môže v odôvodnených prípadoch so zákazníkom dohodnúť dobu
dlhšiu.
Článok III
Miesto a spôsob
uplatnenia reklamácie
-
Odst.1: Zákazník môže uplatniť reklamáciu priamo v predajni. Zákazník
uplatňuje reklamáciu osobne, poprípade poštou. Nákup reklamovaného tovaru v
predajni preukazuje zákazník nákupným dokladom.
-
Odst.2: Vedúci predajne alebo im poverený pracovník je povinný vydať
zákazníkovi potvrdenie o tom, kedy právo zo zodpovednosti za vady uplatnil,
o spôsobe riešenia reklamácie, tiež o prevedení prípadnej opravy a o dobe
jej trvania.
-
Odst.3: Akonáhle zákazník uplatní niektoré z práv zodpovednosti za vady
tovaru, napríklad právo na odstránenie vady či zľavu, je týmto prejavom
viazaný a nemôže voľbu uplatneného práva meniť, pokiaľ sa nedohodne s
vedúcim predajne alebo im povereným pracovníkom inak.
Článok IV
Lehota pre uplatnenie
reklamácie
-
Odst.1: Právo zo zodpovednosti za vady musí byť uplatnené v záručnej dobe.
Reklamáciu je nutné uplatniť bez zbytočného odkladu, ihneď akonáhle sa vada
objavila. Prípadné predĺženie pri pokračujúcom užívaní tovaru môže
zapríčiniť prehĺbenie vady, znehodnotenie tovaru a môže byť dôvodom k
odmietnutiu reklamácie. Záručná doba je 24 mesiacov a začína plynúť odo dňa
prevzatia tovaru.
-
Odst.2: Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, kedy
zákazník po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby
nepočíta. spoločnosť je povinná vydať kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy
právo uplatnil, tiež
- i o prevedení opravy a o dobe jej trvania.
Pokiaľ je výsledkom reklamačného konania výmena reklamovaného tovaru, začne
plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru. Pri výmene vadnej
súčasti vzťahuje sa nová záručná doba na vymenenú súčasť.
-
Odst.3: Záručnú dobu nie je možné zamieňať so životnosťou tovaru, tj.
dobou po ktorú pri správnom používaní a správnom ošetrovaní vrátane údržby
môže tovar vzhľadom k svojim vlastnostiam, danému účelu a rozdielnosti v
intenzite jeho užívania vydržať.
Článok V
Odstrániteľné vady
Za odstrániteľné vady se
považujú také vady, ktoré je opravou možné odstrániť, bez toho aby utrpel
vzhľad, funkcie a kvalita tovaru.
Odst.2: V prípade výskytu odstrániteľnej vady má zákazník právo, aby bola
bezplatne, včas a riadne odstránená. Spoločnosť je povinná vady odstrániť
bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 30 kalendárnych dní odo dňa
uplatnenia reklamácie.
Odst.3:: O prevedení opravy rozhodne vedúci predajne alebo im poverený
pracovník a vyznačí alebo dohodne termín vyzdvihnutia opravy zákazníkom,
pokiaľ sa nedohodnú inak (odoslanie poštou).
Odst.4: Nie je to vzhľadom k povahe vady neúmerné, môže zákazník požadovať
výmenu tovaru (možno vymeniť za akýkoľvek tovar). Pokiaľ nie je výmena
tovaru možná, môže zákazník žiadať primeranú zľavu z ceny tovaru alebo od
zmluvy odstúpiť.
Odst.5: V prípade odstrániteľnej vady má zákazník právo na výmenu tovaru
(možno vymeniť za akýkoľvek tovar) alebo na odstúpenie od zmluvy pokiaľ:
-
reklamácia nebola vybavená do 30tich dní odo dňa jej uplatnenia a nedošlo k
inej dohode
- zákazník
nemôže pre opätovné vyskytnutie odstrániteľnej vady po oprave alebo pre
väčší počet odstrániteľných vád tovaru riadne užívať. O opätovnom vyskytnutí
vady po oprave ide vtedy, keď sa rovnaká vada, ktorá bola v záručnej dobe už
najmenej dvakrát odstraňovaná, opätovne sa vyskytne. Väčším počtom vád trpí
tovar vtedy, keď v dobe uplatnenia reklamácie súčasne najmenej tri
odstrániteľné vady.
Článok VI
Neodstrániteľné vady
-
Odst.1: Za neodstrániteľnú vadu se považuje taká vada, ktorú nemožno
odstrániť alebo jej odstránenie nie je účelné s prihliadnutím ku všetkým
rozhodným okolnostiam.
-
Odst.2: Ide o vadu neodstrániteľnú, ktorá bráni tomu, aby tovar bolo
riadne užívať ako tovar bez vady, má zákazník právo:
-
požadovať výmenu tovaru za nové (možno vymeniť za akýkoľvek tovar)
- alebo
odstúpiť od kúpnej zmluvy
-
Odst.3: V prípade, že charakter neodstrániteľnej vady nebráni riadnemu
užívaniu tovaru ako tovaru bez vady (napr. vady estetickej) a zákazník
nepožaduje výmenu tovaru, má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo
môže od zmluvy odstúpiť. Pri poskytovaní zľavy sa prihliada k charakteru
vady, stupňu a spôsobe opotrebenia výrobku, dĺžke jeho užívania a k
možnostiam ďalšieho použitia.
Článok VII
Rozpor s kúpnou zmluvou
-
Odst.1: Predajca zodpovedá zákazníkovi za to, že predávaný tovar je pri prevzatí
zákazníkom v zhode s kúpnou zmluvou, a že je bez vad. Zhodou s kúpnou
zmluvou sa ďalej rozumie, že tovar má akosť a úžitkové vlastnosti, výrobcom
popisované, poprípade akosť a úžitkové vlastnosti pre tento druh tovaru
obvyklé.
-
Odst.2: Rozpor s kúpnou zmluvou, ktorý s a prejaví behom šesť mesiacov odo
dňa prevzatia tovaru, sa považuje za rozpor existujúci už pri jeho prevzatí,
pokiaľ to neodporuje povahe tovaru alebo pokiaľ sa nepreukáže opak. To
neplatí, pokiaľ zákazník pred prevzatím tovaru o rozpore s kúpnou zmluvou
vedel alebo rozpor s kúpnou zmluvou sám spôsobil. O prípady, kedy to
odporuje povahe tovaru, sa jedná viacmenej pri zmene vlastností tovaru v
dôsledku prirodzenej zmeny materiálu či v dôsledku opotrebenia tovaru.
-
Odst.3: V prípade, že tovar pri prevzatí zákazníkom nie je v zhode s
kúpnou zmluvou je spoločnosť povinná bez zbytočného odkladu uviesť tovar do
stavu odpovedajúcemu kúpnej zmluve, a to podľa požiadavku zákazníka, buď
opravou tovaru, alebo jeho výmenou (možno vymeniť za akýkoľvek tovar). Nie
je to možné môže zákazník požadovať primeranú zľavu alebo od zmluvy
odstúpiť.
-
Odst.4: Rozpor s kúpnou zmluvou, ktorý sa prejaví v zostávajúcich 18
mesiacoch sa rieši spôsobom uvedeným v článkoch V a VI.
Reklamačný poriadok bol vypracovaný v zmysle zákona
č.40/1964 Sb. (občianskeho zákonníka) a zákona
č. 634/1992 Sb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
späť na menu
|