HLAVNÁ STRÁNKA O NÁS KONTAKT OBCHODNÉ PODMIENKY
D Á M S K A
P Á N S K A
D E T S K Á
ŠPORTOVÁ
 

                                      REKLAMAČNÝ  PORIADOK

Článok I

 Prevencia
  • Odst.1: Pri výbere tovaru je nutné, aby zvolený druh a veľkosť presne odpovedali potrebám zákazníka. Zákazník pred zakúpením výrobku vezme v úvahu účel použitia, vyhotovenie, materiálové zloženie a spôsob ošetrovania tovaru. Iba tovar dobre zvolený z funkčného, sortimentného a veľkostného hľadiska je predpokladom naplnenia úžitkového účelu tovaru.
  • Odst.2: Po celú dobu užívania zakúpeného tovaru je nutné, aby zákazník venoval dostatočnú pozornosť základným pravidlám užívania tohto tovaru. Najmä je nutné zvážiť všetky faktory nepriaznivo ovplyvňujúce plnú funkčnosť a životnosť výrobku, ako napr.: nadmernú intenzitu užívania výrobku, užívanie výrobku k nevhodnému účelu.
  • Odst.3: Ďalšou nutnou podmienkou pre zachovanie dobrého stavu tovaru a jeho funkčnosti je jeho pravidelná údržba. Je potrebné si uvedomiť, že nesprávna alebo nedostatočná údržba tovaru podstatne skracuje jeho plnú funkčnosť a životnosť. Spoločnosť poskytuje svojim zákazníkom prostredníctvom Záručného listu a ďaľších informačných materiálov dostatočné množstvo informácií potrebných k správnej starostlivosti o všetky druhy predávaného tovaru.
  • Odst.4: K zaisteniu riadnej starostlivosti a údržby slúžia rôzne prípravky a čistiace prostriedky.

Článok II

 Základné podmienky reklamácie
  • Odst.1: Pokiaľ sa u zakúpeného tovaru v záručnej dobe vyskytne vada, má zákazník právo túto vadu reklamovať.
  • Odst.2: Vadou sa rozumie zmena (vlastností) tovaru, ktorej príčinou je použitie nevhodného alebo nekvalitného materiálu, nedodržanie technológie alebo nevhodná technológia, poprípade nevhodné konštrukčné riešenie.
  • Odst.3: Za vadu nie je možné považovať zmenu (vlastností) tovaru, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby v dôsledku opotrebenia, nesprávneho používania, nedostatočnej alebo nevhodnej údržby, v dôsledku prirodzených zmien materiálov z ktorých je tovar vyrobený, v dôsledku akéhokoľvek poškodenia užívateľom či treťou osobou alebo iného nesprávneho zásahu.
  • Odst.4: Pokiaľ zákazník uplatní právo zo zodpovednosti za vady predaného tovaru riadnym spôsobom, je vedúci predajne alebo iný ním poverený zamestnanec povinný o reklamácii rozhodnúť ihneď, v zložitejších prípadoch v lehote do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa však nezapočítava doba, potrebná k odbornému posúdeniu vady.
  • Odst.5: Reklamácia sa považuje za riadne uplatnenú, pokiaľ je reklamovaný tovar kompletný a reklamácii nebránia obecné zásady hygieny. Zákazník je povinný predložiť reklamovaný tovar vyčistený, zbavený všetkých nečistôt a hygienicky nezávadný. Spoločnosť je oprávnená odmietnuť prevziať k reklamačnému konaniu tovar, ktorý nebude spĺňať vyššie uvedené zásady obecnej hygieny (Vyhláška 91/1984 Sb., o opatreniach proti prenosným chorobám).
  • Odst.6: Reklamácia vrátane odstránenia vady bude vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia. Vedúci predajne alebo im poverený pracovník môže v odôvodnených prípadoch so zákazníkom dohodnúť dobu dlhšiu.

Článok III

 Miesto a spôsob uplatnenia reklamácie
  • Odst.1: Zákazník môže uplatniť reklamáciu priamo v predajni. Zákazník uplatňuje reklamáciu osobne, poprípade poštou. Nákup reklamovaného tovaru v predajni preukazuje zákazník nákupným dokladom.
  • Odst.2: Vedúci predajne alebo im poverený pracovník je povinný vydať zákazníkovi potvrdenie o tom, kedy právo zo zodpovednosti za vady uplatnil, o spôsobe riešenia reklamácie, tiež o prevedení prípadnej opravy a o dobe jej trvania.
  • Odst.3: Akonáhle zákazník uplatní niektoré z práv zodpovednosti za vady tovaru, napríklad právo na odstránenie vady či zľavu, je týmto prejavom viazaný a nemôže voľbu uplatneného práva meniť, pokiaľ sa nedohodne s vedúcim predajne alebo im povereným pracovníkom inak.

Článok IV

 Lehota pre uplatnenie reklamácie
  • Odst.1: Právo zo zodpovednosti za vady musí byť uplatnené v záručnej dobe. Reklamáciu je nutné uplatniť bez zbytočného odkladu, ihneď akonáhle sa vada objavila. Prípadné predĺženie pri pokračujúcom užívaní tovaru môže zapríčiniť prehĺbenie vady, znehodnotenie tovaru a môže byť dôvodom k odmietnutiu reklamácie. Záručná doba je 24 mesiacov a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru.
  • Odst.2: Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, kedy zákazník po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. spoločnosť je povinná vydať kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, tiež
  •  i o prevedení opravy a o dobe jej trvania. Pokiaľ je výsledkom reklamačného konania výmena reklamovaného tovaru, začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru. Pri výmene vadnej súčasti vzťahuje sa nová záručná doba na vymenenú súčasť.
  • Odst.3: Záručnú dobu nie je možné zamieňať so životnosťou tovaru, tj. dobou po ktorú pri správnom používaní a správnom ošetrovaní vrátane údržby môže tovar vzhľadom k svojim vlastnostiam, danému účelu a rozdielnosti v intenzite jeho užívania vydržať.

Článok V

Odstrániteľné vady
  • Odst.1: Za odstrániteľné vady se považujú také vady, ktoré je opravou možné odstrániť, bez toho aby utrpel vzhľad, funkcie a kvalita tovaru.
  • Odst.2: V prípade výskytu odstrániteľnej vady má zákazník právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Spoločnosť je povinná vady odstrániť bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 30 kalendárnych dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
  • Odst.3:: O prevedení opravy rozhodne vedúci predajne alebo im poverený pracovník a vyznačí alebo dohodne termín vyzdvihnutia opravy zákazníkom, pokiaľ sa nedohodnú inak (odoslanie poštou).
  • Odst.4: Nie je to vzhľadom k povahe vady neúmerné, môže zákazník požadovať výmenu tovaru (možno vymeniť za akýkoľvek tovar). Pokiaľ nie je výmena tovaru možná, môže zákazník žiadať primeranú zľavu z ceny tovaru alebo od zmluvy odstúpiť.
  • Odst.5: V prípade odstrániteľnej vady má zákazník právo na výmenu tovaru (možno vymeniť za akýkoľvek tovar) alebo na odstúpenie od zmluvy pokiaľ:
    • reklamácia nebola vybavená do 30tich dní odo dňa jej uplatnenia a nedošlo k inej dohode
    • zákazník nemôže pre opätovné vyskytnutie odstrániteľnej vady po oprave alebo pre väčší počet odstrániteľných vád tovaru riadne užívať. O opätovnom vyskytnutí vady po oprave ide vtedy, keď sa rovnaká vada, ktorá bola v záručnej dobe už najmenej dvakrát odstraňovaná, opätovne sa vyskytne. Väčším počtom vád trpí tovar vtedy, keď v dobe uplatnenia reklamácie súčasne najmenej tri odstrániteľné vady.

Článok VI

 Neodstrániteľné vady
  • Odst.1: Za neodstrániteľnú vadu se považuje taká vada, ktorú nemožno odstrániť alebo jej odstránenie nie je účelné s prihliadnutím ku všetkým rozhodným okolnostiam.
  • Odst.2: Ide o vadu neodstrániteľnú, ktorá bráni tomu, aby tovar bolo riadne užívať ako tovar bez vady, má zákazník právo:
    • požadovať výmenu tovaru za nové (možno vymeniť za akýkoľvek tovar)
    • alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy
  • Odst.3: V prípade, že charakter neodstrániteľnej vady nebráni riadnemu užívaniu tovaru ako tovaru bez vady (napr. vady estetickej) a zákazník nepožaduje výmenu tovaru, má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže od zmluvy odstúpiť. Pri poskytovaní zľavy sa prihliada k charakteru vady, stupňu a spôsobe opotrebenia výrobku, dĺžke jeho užívania a k možnostiam ďalšieho použitia.

Článok VII

 Rozpor s kúpnou zmluvou
  • Odst.1: Predajca zodpovedá zákazníkovi za to, že predávaný tovar je pri prevzatí zákazníkom v zhode s kúpnou zmluvou, a že je bez vad. Zhodou s kúpnou zmluvou sa ďalej rozumie, že tovar má akosť a úžitkové vlastnosti, výrobcom popisované, poprípade akosť a úžitkové vlastnosti pre tento druh tovaru obvyklé.
  • Odst.2: Rozpor s kúpnou zmluvou, ktorý s a prejaví behom šesť mesiacov odo dňa prevzatia tovaru, sa považuje za rozpor existujúci už pri jeho prevzatí, pokiaľ to neodporuje povahe tovaru alebo pokiaľ sa nepreukáže opak. To neplatí, pokiaľ zákazník pred prevzatím tovaru o rozpore s kúpnou zmluvou vedel alebo rozpor s kúpnou zmluvou sám spôsobil. O prípady, kedy to odporuje povahe tovaru, sa jedná viacmenej pri zmene vlastností tovaru v dôsledku prirodzenej zmeny materiálu či v dôsledku opotrebenia tovaru.
  • Odst.3: V prípade, že tovar pri prevzatí zákazníkom nie je v zhode s kúpnou zmluvou je spoločnosť povinná bez zbytočného odkladu uviesť tovar do stavu odpovedajúcemu kúpnej zmluve, a to podľa požiadavku zákazníka, buď opravou tovaru, alebo jeho výmenou (možno vymeniť za akýkoľvek tovar). Nie je to možné môže zákazník požadovať primeranú zľavu alebo od zmluvy odstúpiť.
  • Odst.4: Rozpor s kúpnou zmluvou, ktorý sa prejaví v zostávajúcich 18 mesiacoch sa rieši spôsobom uvedeným v článkoch V a VI.

       Reklamačný poriadok bol vypracovaný v zmysle zákona č.40/1964 Sb. (občianskeho zákonníka) a zákona
       č. 634/1992 Sb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.

                                                                                                                                          späť na menu